Printfriendly

Pieczarki faszerowane chorizo

Tuż po Świętach rozpoczęła się coroczna akcja pieczarkowa prowadzona przez Anię z bloga Mops w Kuchni
Ponieważ bardzo lubię pieczarki i zazwyczaj biorę czynny udział w  tej akcji, również tym razem nie mogłam pozostać bezczynna. Postanowiłam przygotować kolejny przepis z pieczarkami w roli głównej. Tym razem zdecydowałam się na pieczarki faszerowane chorizo. Pieczarki faszerowane są idealnym pomysłem na przystawkę lub przekąskę na imprezę. Już kilkakrotnie na blogu pojawiły się przepisy na pieczarki faszerowane; jak do tej pory moim niekwestionowanym faworytem są pieczarki faszerowane płatkami owsianymi, lecz te dzisiejsze z chorizo mocno depczą im po piętach. 
Pieczarki faszerowane chorizo okazały się "strzałem w dziesiątkę", były przepyszne - pikantne chorizo którego użyłam idealnie komponuje się z delikatnymi i nieco mdłymi pieczarkami. Polecam!

pieczarki z chorizo


Składniki:
  • 12-15 średniej wielkości pieczarek
  • 1 kiełbaska chorizo pikantna (~200g)
  • pęczek dymki
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 garście bułki tartej
  • 0,5 łyżeczki słodkiej papryki
  • 0,5 łyżeczki wędzonej papryki
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 1 łyżka suszonej natki pietruszki
  • sól, pieprz

pieczarki faszerowane

Przygotowanie


Chorizo pokroić w drobną kostkę i wrzucić na suchą patelnię, delikatnie i powoli podgrzewać, aby zaczął wytapiać się tłuszcz. Powoli smażyć aż kiełbaska się przyrumieni.
Dodać drobno pokrojoną dymkę i czosnek wyciśnięty przez praskę. Chwilę przesmażyć.
Pieczarki obrać, nóżki oczyścić i delikatnie oderwać od kapeluszy. Nóżki pokroić w drobną kostkę i wrzucić na patelnię do chorizo. Dodać bułkę tartą, doprawić solą i pieprzem oraz ziołami - oregano i natką pietruszki oraz słodką i wędzoną papryką. Dokładnie wymieszać i jeszcze chwilę smażyć. Jeżeli masa jest zbyt sucha i się nie klei podlać niewielką ilością wody. 

pieczarki faszerowane

Piekarnik nagrzać do 200 st C. 

Kapelusze pieczarek delikatnie skropić oliwą, posolić i popieprzyć. Do kapeluszy nakładać farsz z chorizo. Nafaszerowane kapelusze układać na płytkiej blasze i zapiekać przez 15-20 minut. 
Podawać gorące np. z pieczywem czosnkowym.

pieczarki z farszem z chorizo

Smacznego!

Pieczarkowy Tydzień 2017

2 komentarze:

  1. Mój małżonek byłby zachwycony, zresztą pewnie ja też ;) Czekam na przepis w akcji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie musisz koniecznie mu takie przygotowac :)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger