Printfriendly

Placuszki owsiane



Dziś przypada Dzień Naleśnika (oraz pizzy, ale o tym później), w związku z czym zapraszam Was na bardzo smaczne i zdrowe placuszki owsiane. Przepis na nie wpadł mi w oko na stronie Paula Hollywood i od razu wiedziałam, że to będą te placuszki, które przygotuję na Pancake Day! Bazują one na płatkach owsianych namoczonych w maślance, są ciekawą odmianą owsianki, za którą zdecydowanie nie przepadam ;) Mam nadzieję, że i Wam zasmakują ;)
Inne pomysły na placuszki możecie zobaczyć u Kasi, Malwiny i Emilii.

placuszki, placuszki owsiane, placuszki z płatków owsianych, placuszki owsiane przepis,


Składniki
  • 150g płatków owsianych
  • 400ml maślanki
  • 75g maki pszennej (mocnej)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżki płynnego miodu
  • 1 jajko
  • 50ml mleka
  • tłuszcz do smażenia

placuszki, placuszki owsiane, placuszki z płatków owsianych, placuszki owsiane przepis,

Przygotowanie


Płatki owsiane zalać maślanką i odstawić, aby się namoczyły - najlepiej na noc.
Dodać mąkę, sodę oczyszczoną i sól - dokładnie wymieszać, aby składniki się połączyły. Wbić jajko, dodać miód oraz mleko - ciasto powinno być półpłynne.
Na patelni rozgrzać tłuszcz. Placuszki smażyć na niedużym ogniu. (Ja smażyłam moje placuszki na maszynie do naleśników, która wymaga bardzo niewiele tłuszczu, dzięki temu placuszki nie są  nim nasączone, to taka zdrowsza i bardziej dietetyczna opcja;) zdjęcia z tego smażenia możecie zobaczyć na moim Instagramie). 
Ciasto nakładać po czubatej łyżce w dość dużych odstępach, ponieważ placuszki urosną. 
Smażyć do czasu aż na wierzchu pojawią się pęcherzyki powietrza, a brzegi będą suche, wtedy odwrócić na drugą stronę i smażyć jeszcze chwilę aż będą rumiane. 
Natychmiast podawać z miodem, ulubionym dżemem lub masłem, równie dobrze smakują też bez żadnych dodatków.

placuszki, placuszki owsiane, placuszki z płatków owsianych, placuszki owsiane przepis,

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Mój Mąż robi takie placuszki tylko w składzie jest jeszcze serek wiejski jak dobrze pamiętam i wiórki kokosowe:) dodają dużo mocy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O z wiorkami kokosowymi to musze wyprobowac, z pewnoscia bardzo fajnie smakuja ;)

      Usuń
  2. Czesc czy zamiast maslanki (nie wiem czy mozna kupic we Francji)moge dodac kwasne mleko,czy bedzie ono za geste i co to mocna maka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg slownika istnieje cos takiego jak maslanka we Francji (babeurre), ale mysle ze mozesz ja zastapic jogurtem, mozesz sprobowac z tym kwasnym mlekiem, kwestia czy nie jest za kwasne ;) Mocna maka to np. tortowa, luksusowa, ale tak na prawde te placuszki powinny udac sie z kazda maka :) Musisz poprobowac ;) Powodzenia! Jak zrobisz, to daj znac jak wyszly!

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - są one dla mnie niezwykle cenne i bardzo motywujące.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Codzienne Gotowanie , Blogger